A A A

Czy są wyjątki od 2-letniego cyklu wymiany filtra-osuszacza lub filtra-akumulatora ?

  • Producenci samochodów nie zalecają wymiany,a pojazd znajduje się jeszcze w okresie gwarancji
  • Filtr-osuszacz i skraplacz stanowią całość
  • Ponadprzeciętny nakład pracy
  • Klimatyzacja jest nieszczelna


W niewielu określonych przypadkach dopuszczane jest odstą­pienie od reguły wymiany filtra-osuszacza lub filtra-akumulatora co 2 lata. W przypadku gdy samochód znajduje się jeszcze w okresie gwarancji , a producent nie wskazuje terminu wymiany osuszacza/akumulatora, można podczas standardowego prze­glądu zrezygnować z jego wymiany. Odstąpienie od wymiany powinno być jednak każdorazowo uzgadniane z klientem ewen­tualnie z autoryzowanym serwisem.W niektórych pojazdach filtr-osuszacz i skraplacz stanowią jed­nolitą całość. W tym przypadku w związku z dużym nakładem pracy i kosztów nie jest konieczna kompletna wymiana całej tej jednostki co 2 lata. Uwaga ta odnosi się również do niewielu modeli samochodów, w których wymiana filtra-osuszacza lub
filtra-akumulatora wiąże się z ponadprzeciętnym nakładem pracy. W tym przypadku do rozważenia jest 3, 4-letni cykl wymiany. Gdyby się jednak okazało, że układ klimatyzacji jest nieszczelny lub brak jest czynnika chłodniczego - filtr-osuszacz lub filtr-akumulator musi zostać wymieniony bez względu na wiek (patrz też „Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?").