Czy są wyjątki od 2-letniego cyklu wymiany filtra-osuszacza lub filtra-akumulatora ?
- Producenci samochodów nie zalecają wymiany,a pojazd znajduje się jeszcze w okresie gwarancji
- Filtr-osuszacz i skraplacz stanowią całość
- Ponadprzeciętny nakład pracy
- Klimatyzacja jest nieszczelna
W niewielu określonych przypadkach dopuszczane jest odstąpienie od reguły wymiany filtra-osuszacza lub filtra-akumulatora co 2 lata. W przypadku gdy samochód znajduje się jeszcze w okresie gwarancji , a producent nie wskazuje terminu wymiany osuszacza/akumulatora, można podczas standardowego przeglądu zrezygnować z jego wymiany. Odstąpienie od wymiany powinno być jednak każdorazowo uzgadniane z klientem ewentualnie z autoryzowanym serwisem.W niektórych pojazdach filtr-osuszacz i skraplacz stanowią jednolitą całość. W tym przypadku w związku z dużym nakładem pracy i kosztów nie jest konieczna kompletna wymiana całej tej jednostki co 2 lata. Uwaga ta odnosi się również do niewielu modeli samochodów, w których wymiana filtra-osuszacza lub
filtra-akumulatora wiąże się z ponadprzeciętnym nakładem pracy. W tym przypadku do rozważenia jest 3, 4-letni cykl wymiany. Gdyby się jednak okazało, że układ klimatyzacji jest nieszczelny lub brak jest czynnika chłodniczego - filtr-osuszacz lub filtr-akumulator musi zostać wymieniony bez względu na wiek (patrz też „Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?").